Strona wykorzystuje cookies. Pozostając na niej wyrażasz zgodę na ich używanie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. więcejX
Nasze usługi
Nasi klienci
Nasi partnerzy
Masz pytania?
Augustyn Consulting
Tel. kom. + 48 608 365 096
anna.augustyn@augustynconsulting.pl
Nasze usługi
Nasi klienci
Nasi partnerzy
Masz pytania?
Augustyn Consulting
Tel.: + 48 22 885 22 19
Tel. kom. + 48 608 365 096
anna.augustyn@augustynconsulting.pl
Ośrodki oceny i rozwoju

Assessment Center (AC) (Centrum Oceny Pracownika)


Centrum oceny pracownika jest metodą oceny potencjału pracownika w oparciu o obiektywnie zaobserwowane i ocenione jego zachowania. Metoda ta, na podstawie wymagań stanowiskowych i wybranych kompetencji, które organizacja uznaje za kluczowe do pełnienia danej funkcji, pozwala ocenić potencjał kandydata jak i luki kompetencyjnej. Dzięki temu następuję dopasowanie kandydata zarówno pod kątem kompetencyjnym jak i stanowiskowym do wykonywania potencjalnej pracy. Selekcji kandydatów za pomocą Centrum Oceny zapewnia większy niż przy tradycyjnych rozmowach kwalifikacyjnych obiektywizm oraz dużą trafność podjętych decyzji rekrutacyjnych.

 

Kiedy?

 

  • Jeżeli rekrutujesz osobę na stanowisko zarządcze z wewnątrz organizacji i chcesz w obiektywny sposób dokonać porównania poziomu niezbędnych kompetencji u kilku kandydatów na dane stanowisko
  • Jeżeli rekrutujesz osobę na stanowisko zarządcze z zewnątrz organizacji i chcesz w obiektywny sposób dokonać porównania poziomu niezbędnych kompetencji u kilku kandydatów na dane stanowisko oraz dokonać wyboru w oparciu o najlepsze dopasowanie kandydata do kultury Twojej organizacji
  • Jeżeli tworzysz nowe zespoły, rozwijasz nową linię biznesową i potrzebujesz w obiektywny sposób dokonać porównania poziomu niezbędnych kompetencji u kilku pracowników (wewnątrz, zewnątrz organizacji), którzy mają wejść w skład nowej struktury
  • Jeżeli rekrutujesz pracowników do programów rozwojowych (Talenty)

 

W jaki sposób?


Centrum Ocen (AC) zazwyczaj ma formę jedno- lub dwudniowego spotkania, podczas którego grupa kandydatów bierze udział w różnorodnych ćwiczeniach. Każdy kandydat w procesie Centrum Ocen (AC) realizuje te same zadania. Ich praca i rezultaty są oceniane przez zespół wyszkolonych oceniających (tzw. asesorów) według wcześniej określonych, związanych z pracą, rodzajów zachowań i kryteriów.
Centrum Ocen (AC) jest zawsze projektowany pod kątem konkretnej rekrutacji. Ćwiczenia przypominają realia pracy na przyszłym stanowisku, gdyż na ich podstawie rekrutujący może przewidzieć efektywność przyszłego pracownika. Dlatego też typ zadań oraz kryteria oceny w tym procesie są bardzo różnorodne. Najczęściej stosowane podczas Centrum Ocen (AC) typy zadań to:

 

  • Dyskusja/zadanie grupowe
  • Symulacja rozmowy
  • Symulacja pracy (In-basket czyli Kosz Zadań)
  • Prezentacja
  • Analiza przypadku (Case Study)

 

Nasza firma miała okazję oceniać około 700 osób poprzez zastosowanie metodologii Centrum Ocen (AC). Większość z tych osób pracuje do dziś u swoich pracodawców i awansuje na wyższe stanowiska. Nasi Klienci postrzegają te projekty jako skuteczne i potwierdzają, że takie oceny pracowników są spójne z ich przyszłym funkcjonowaniem
w firmie.

 

 

Development Center (Centrum Rozwoju Pracownika)

 

Development Center (Centrum Rozwoju –zgodność terminologii z AC), to metoda oceny kompetencji oraz potencjału rozwojowego i zawodowego pracowników danej organizacji. Centrum Rozwoju (DC) oparte jest na tej samej metodologii, co Centrum Oceny - Assessment Center. Jest zawsze projektowane pod kątem konkretnego procesu rozwojowego, który organizacja chce zastosować w celu oceny i rozwoju pracowników.

 

Centrum Rozwoju (DC) wykorzystywane jest w długofalowym planowaniu rozwoju i szkolenia kadr. Jego celem jest zdiagnozowanie potrzeb rozwoju jednostki i obszarów, które wymagają poprawy by mogła ona osiągać większą efektywność w wykonywaniu obowiązków zawodowych oraz szybsze postępy. Dzięki tej metodzie, pracodawca ma możliwość pełnej i obiektywnej oceny poziomu posiadanych przez pracowników kompetencji, a także zdiagnozowania ich potencjału. Dlatego też Centrum Rozwoju (DC) jest narzędziem umożliwiającym doskonalenie pracowników, skonstruowanie ich indywidualnych planów rozwoju i planowanie awansów

 

Kiedy?

 

  • Jeżeli chcesz wyłonić talenty w swojej organizacji i zaplanować ich rozwój w oparciu o kompetencje, które będą stanowić o przewadze konkurencyjnej Twojej organizacji w perspektywie zarówno długo jak i krótkoterminowej
  • Jeżeli chcesz wybrać pracowników do szczególnych projektów

 

W jaki sposób?


Nasza współpraca z Klientem zaczyna się od wspólnego ustalenia kompetencji kluczowych dla danego stanowiska i właściwego ich zdefiniowania. Na tej podstawie opracowujemy metodologię Centrum Rozwoju (DC) i zadania odpowiednie dla specyfiki firmy i kompetencji, które będą oceniane.


Ocena uczestników metodą Centrum Rozwoju (DC) formułowana jest w oparciu o obserwację pracownika w trakcie wykonywania zadań zbliżonych do występujących w organizacji. Ćwiczenia Centrum Rozwoju (DC) prowadzone są najczęściej w formie warsztatów, w czasie których uczestnicy rozwiązują aktualne lub przyszłe problemy organizacji. Obserwacje poczynione podczas sesji Centrum Rozwoju (DC) są omawiane i analizowane wraz z przełożonymi osób ocenianych.


Niezbędnym elementem Centrum Rozwoju (DC) jest informacja zwrotna przekazywana każdemu z uczestników, zarówno w formie pisemnych raportów, jak i podczas indywidualnych spotkań. Dzięki temu pracownik ma możliwość poznania swoich mocnych stron i kompetencji do rozwoju. Jednocześnie, dzięki otrzymanym rekomendacjom szkoleniowo-rozwojowym, ma także okazję do przeanalizowania własnych planów rozwoju w ramach organizacji.

Nasze usługi
Nasi klienci
Nasi partnerzy
Masz pytania?
Augustyn Consulting
Tel.: + 48 22 885 22 19
Tel. kom. + 48 608 365 096
anna.augustyn@augustynconsulting.pl
Copyright 2015 @ augustynconsulting.pl
strony internetowe kraków